קורס גישור ארגוני

בית הספר לגישור נדב נישרי מציע קורס גישור ארגוני הכולל הכשרה באחד מהתחומים בהם מיומנויות הגישור נדרשות יותר מאי פעם – ארגונים, חברות ומקומות עבודה. מטרת הקורס להכשיר מגשרים פנים ארגוניים שיסייעו בפתרון סכסוכים בין העובדים בארגון. מחקרים בינלאומיים רבים שחקרו את הדינמיקה בין העובדים בארגון, עולה כי עובד בחברה גדולה (מעל 100 עובדים) מבזבז 4 שעות בשבוע שמצטברות לחודש עבודה בשנה בסכסוכים במקום עבודתו.

מלבד האווירה העכורה הנוצרת במקום העבודה, נוצר מצב של אי ניצול פוטנציאל התפוקות של עובדי המשרד. רוב האנשים השכירים נמצאים מרבית שעות היום בעבודתם, ולכן רוב מערכות היחסים בעבודה הן מורכבות בשל היותן גם עסקיות וגם אישיות. כיום, לא מעט מנהלים נמנעים להתערב באותם הסכסוכים, מתוך מחשבה שהם יחלפו עם הזמן או מתוך ראייה שאין זה מקומו של המנהל לשמש “כגננת” במקום העבודה. גם במקרים בהם בוחרים אותם מנהלים להתערב בסכסוך הם נוקטים בגישת ההכרעה והשיפוט.

פתרון יעיל של סכסוכים יכול לסייע בהעלאת הפריון ובהעלאת שביעות רצון העובדים. הגישור הינו כלי יעיל ליישוב סכסוכים וניהול מו”מ, בין שני צדדים חלוקים. באמצעות המגשר, מגיעים שני הצדדים, להבנת וניתוח האינטרסים של כל צד ולמציאת פתרונות מוסכמים. מאחורי טכניקת הגישור עומדת תפיסת עולם, לפיה עדיפה דרך ההידברות וכי בני האדם מוכשרים לפתור את המחלוקות ביניהם טוב יותר, מאשר גורם חיצוני. הכלים הגישוריים מאפשרים להפוך את המחלוקות להזדמנויות ליצירת שיתופי פעולה והתמרה במערכת היחסים בין האנשים בארגון בנוסף לפתרון המחלוקת שבעקבותיה הגיעו העובדים לגישור הארגוני.

קורס גישור ארגוני אותו מציע בית הספר לגישור נדב נישרי יעניק לסטודנטים שיבחרו בו את הידע המקיף ביותר וסט כלים מעשי על מנת להפוך למגשרים מצליחים בתחום הגישור הארגוני והגישור בעבודה.

הנושאים הנלמדים בקורס גישור ארגוני

  • לזהות את המאפיינים הייחודיים של קונפליקטים ארגוניים, מקורות והשפעות.
  • לערוך מיפוי של קונפליקט ארגוני ועל פי מודלים שונים ותכנית התערבות מתאימה.
  • להוביל תהליך של גישור בין יחידים, בין צוותים וכלל ארגוני- באמצעות כלים גישוריים חדשנים המתאימים להתמודדות בונה עם קונפליקטים בעולם הארגוני המורכב והדינמי של ימינו.
  • לגשר בפועל בגישור פנים ארגוני מודרך ומלווה.

פרטים טכניים: קורס גישור ארגוני

  • למידה אקדמית: 40 שעות אקדמיות. 10 מפגשים של 4 שעות אקדמיות כל אחד
  • התנסות מודרכת בתקופה של 4 שבועות הכוללת 3 שעות ליווי לכל זוג סטודנטים
  • דיון בקבוצה וירטואלית והגשת דוחות.
  • מספר משתתפים: עד 15 משתתפים
  • עלות הקורס: 6,500 ש"ח

הקורס יתקיים בימי רביעי החל מה- 16.12.20 בין השעות 17:00 ל- 20:30

הלימודים יתקיימו במרכז חיבורים – רחוב ויסוצקי 4 תל אביב (ליד תחנת רכבת מרכז)

סילבוס קורס גישור ארגוני

שיעור נושא לימודים
1 מבוא לקורס גישור ארגוני, הנחיות ודגשים לקראת הלימודים. קונפליקטים ארגוניים: הגדרות , מאפיינים, מקורות והשפעות. יסודות הגישור ותפישת העולם הגישורית.
2 מיפוי קונפליקטים בארגון על פי המודל של רהים, קיסליק ודאן ובניית תכנית התערבות.
3 גישור פנים ארגוני: מטרות, תפקיד המגשר, שלבים. אתיקה מקצועית.
4 שיחה עם המזמין והכנת הצדדים. שיחות נפרדות. מודל השיחה הנפרדת. קונפליקטים וסגנון ניהולי וקבלת החלטות.
5 שיחות משותפות. כלים נרטיביים וטרנספורמטיביים בגישור פנים ארגוני. המודל של רהים, ויסלייד ומונק, בוש ופולגר.
6 תפקיד המנהל בתהליך גישור ארגוני. בניית הסכמות ושיחת סיכום. תיעוד והסכמים. ליווי ומעקב.
7 Consensus building: תהליכים של בניית הסכמות בצוות/ בין צוותים בארגון. המודל של ססקין.
8 כל הקהילה בחדר: פתיחת מרחבים לדיאלוג ארגוני במצבי קונפליקט. מרחב פתוח, קפה עולמי,מעגלי שיח וחקר מוקיר. המודל של הריסון אוון.
9 הכנה לקראת התנסות מודרכת בארגון. בחירת פרוייקטים, כניסה לארגון. כתיבת דוחות ומתן משוב מלמד.
10 התנסות מעשית מודרכת:4 שבועות של התנסות מעשית בזוגות. ליווי המתמחים באמצעות שיחות פרטניות, קבוצת דיון וירטואלית וכתיבת דוחות.
11 הצגת סיכום ההתנסויות. משוב ופרידה. חלוקת תעודות.

המרצה - מריאלה יעבץ בוחניק

מריאלה יעבץ בוחניק– BA בעבודה סוציאלית,MA בפיתוח מערכות ניהול ו-MA בישוב סכסוכים ומו”מ. עובדת סוציאלית,יועצת ארגונית ומגשרת, מובילה תהליכים של ישוב סכסוכים ובניית הסכמות בארגונים וקהילות כ-20 שנה. מנחת קורסי גישור בסיסיים וקורסי פרקטיקום בגישור. בעלת ניסיון רב בבניית שותפויות בין תרבותיות וגישור פנים ארגוני.

בין לקוחותיה של מריאלה: בית חולים בני ציון, בית חולים אסותא, בית חולים הגליל בנהריה. חברת אליין, איגוד ערים, בנק דיסקונט, הרשות לגביה ואכיפה, איירספן, אורט בראודה, מכללת תל חי.

ביבליוגרפיה

Bush, R.A. ; Fogler, J.P.(2005). The promise of mediation: the transformative approach to conflict. San Francisco: J.Wiley

De Dreu, C. K. W.,& Beersma,B. (Eds.) (2008). Conflict in Organizations:Beyond effectiveness and performance European Journal of Work and Organizational Psychology, Psychology press.

Deutsch, M. (1969). Productive and destructive conflict. Journal of social issues 25(1), 7-41

Hardy, S. 2008. Mediation and Genre. Negotiation Journal 24 (July): 247–268

Jehn, K. & Bendersky, C., (2003). Intragroup conflict in organizations: A contingency perspective on intragroup conflict and group performance, Academy of Management Journal; Apr 2001 the conflict-outcome relationship. Research of Organizational Behavior, 25: 187-242.

 Kislik, L. (2019)How to Resolve Interpersonal Conflicts in the Workplace: Successful Approaches to Conflict That Strengthen Your Business. Workplace Wisdom.

Lawrence Susskind, “An Alternative to Robert’s Rules of Order for Groups, Organizations, and Ad Hoc Assemblies that Want to Operate By Consensus,” in The Consensus Building Handbook: A Comprehensive Guide to Reaching Agreement, eds. Lawrence Susskind, Sarah McKearnan, and Jennifer Thomas-Larmer (Thousand Oaks, CA: Sage Publications, 1999), 6.

Rahim, M.A. (2002). Toward theory on managing organizational conflict, The International Journal of Conflict management. V. 13(3): 206-235.

Owen, H. (1993) Open Space Technology: a User’s guide. Berrett-Koehler Publishers

Pondy, L.R. (1967). Organizational conflict: Concept and models. Administrative Science Quarterly, 12, 296-320

Dunn, D. (2017) Narrative Mediation and Workplace Conflict Dissolution, accord Facilitation Services, Adelaide, SA

Winslade, J.& Monk, G.(2000). Narrative Mediation: A New Approach to Conflict Resolution. Jossey Bass Pub.

לפרטים ולהרשמה לקורס גישור ארגוני מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

השאר תגובה

הוידיאו החודשי

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות

מלאו פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם

להתגרש בשלום

עקבו אחרינו בפייסבוק

מאמרים אחרונים

לשיחת ייעוץ ראשונית ללא מחויבות מלאו פרטיכם ואחזור אליכם בהקדם

× מענה מיידי